Новини

   1 жовтня ми відзначаємо День Захисників і Захисниць України. Цей де ...

   24 вересня Асоціація економічного співробітництва та розвитку підпр ...

   Здорові та дружні стосунки в колективі є ключем до успішної роботи ...

Використання торговельної марки в рекламі

Дата: 2021-10-15
Переглядiв: 3262

Торговельна марка – це малюнок, слова, або цифри, які використовуються для персоналізації товарів або послуг. Торгові марки часто застосовують для того, щоб відрізнити товар виробника від товару цієї ж категорії іншого підприємства.

Кожна компанія хоче, щоб результат її діяльності відрізнявся та мав індивідуальність на ринку. Саме з цією метою більшість бізнесменів почали користуватися маркетинговими та піар-агенціями, що допомагають з розробкою власних привабливих ідей. Першим етапом завжди є створення логотипів. Робітники вкладають купу ідей та зусиль, щоб створити саме те, що сподобалося б та добре запам’яталося покупцеві. Варто пам’ятати, що цей процес потребує захисту від конкурентів.

Фірма, що протягом довгого часу виробляє та реалізує певну продукцію гарної якості, дуже інтенсивно використовуючи такий спосіб реклами, як торговельний знак, завжди, рано чи пізно отримує гарну репутацію та популярність, як у своєму регіоні або країні, так і, дуже часто, у всьому світі.

Привласнюючи торговельний знак компанія отримує монопольне право на його використання на певних товарах та послугах, які вказуються при реєстрації.

Власник торговельної марки безперечно має право забороняти іншим компаніям використання даного знаку, або знаків, що мають навіть найменший ступінь ідентичності для аналогічного або однорідного товару.

Підприємець, який розраховує на світовий попит, вкладає у свою справу багато коштів насамперед у створення реклами. Великого успіху дістає та компанія, торговельна марка якої стає відомою всюди та викликає якусь асоціацію у споживачів її продукту. Багато хто вважає, що це і є успіх, який не можливо втратити. Але треба розуміти, що все це дуже легко втратити, натрапивши на конкурентів або просто зловмисників.

Не створюючи собі логотип та цікаву назву, компанія ставить під сумнів своє процвітання. Дивлячись на непривабливу та банальну назву покупці не будуть цікавитися товаром. Це явище називають генерицидом. “Смерть” торговельної марки здатна нівелювати унікальність товару, знецінити інтелектуальну власність компанії, а іноді й спричинити крах підприємства.

Часто виникає питання, як саме люди дізнаються про появу нового бренду. Існує два способи. Перший, це звичайно від знайомих рідних, тобто від суспільства. Але частіше за все, передаючи інформацію мовним шляхом, втрачається сенс, який хотів передати маркетолог. Другий спосіб – це, звичайно, реклама. Її розробляють так, щоб споживач міг не тільки звернути увагу на даний товар, але й зацікавитися ним, створити для себе асоціацію та запам`ятати його. Але найефективніше ці два способи діють разом. Наступає момент, коли реклама виробника приїдається та стає не цікавою для споживача, тоді ж підключаються люди. Вони масово починають асоціювати цілу категорію товарів з даним брендом, що надає значних обертів для компанії. Коли найменування повторюють інші виробники, це створює ще потужніший ефект: у свідомості людей виникає ситуативна монополія на використання позначення. Те, що було торговельною маркою, стає загальновживаним словом в цілих регіонах, а то й в усьому світі.

У повсякденній роботі рекламодавці, креативні відділи рекламних агентств і фахівці в галузі реклами під час створення й рекламування певних товарів чи послуг не завжди враховують специфічні вимоги законодавства України про рекламу.

Створення рекламних матеріалів (сценаріїв, макетів, відеороликів, банерів тощо) вимагає дуже відповідального підходу до цієї справи. А саме законодавчих вимог, які висуваються до певних видів реклами. Враховуючи всі критерії, рекламодавці зможуть заощадити час, а також уникнути додаткових витрат на виробництво нових рекламних матеріалів. Допустивши помилку при створенні товарного знаку, його необхідно зняти з рекламного показу, та слід враховувати кількість та об’єм штрафів, що передбачені за порушення рекламного законодавства авторських прав третіх осіб.

Торговельна марка не тільки допомагає розрізняти продукти на полицях від конкурентів, але також забезпечує додаткову цінність або вирізняє товар як продукт преміум-класу. Що важливіше, це дає власникам торговельної марки справжню юридичну зброю у боротьбі проти того, що вони вбачають як «копіювання» з боку роздрібних торговців.

Отже, торговельний знак є дуже важливою складовою реклами, але лише в тому випадку, якщо його застосовувати згідно закону, а також захищати від недобросовісних конкурентів. В іншому випадку торговельна марка може діяти проти її власника.