Карантин в Україні (з 12 березня по 3 квітня) – що це означає для роботодавців, бізнесу та простих громадян.
У зв'язку зі спалахом коронавірусу у світі 11 березня Уряд запровадив карантин на всій території України з 12 березня по 3 квітня 2020 р. Це передбачено постановою КМУ від 11.03.2020 р. №211.
На цей час заборонено:
відвідування закладів освіти її здобувачами. Усі подробиці (офіційна інформація від МОН) читайте тут і тут;
проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (вболівальників);
експорт з України товарів протиепідеміологічного призначення (до 1 червня). Які саме товари заборонено експортувати – читайте тут.
Крім того, з 16 квітня по 3 квітня Уряд заборонив в'їзд в Україну іноземців та осіб без громадянства (за винятком низки категорій громадян). А з 17 березня (і теж по 3 квітня) закриє пункти пропуску через державний кордон для міжнародного пасажирського сполучення та 107 контрольно-пропускних пунктів (з 230-ти). Які саме КПП буде закрито – читайте тут.
Зауважимо, що МОЗ не виключає введення жорсткіших заходів на карантині, якщо будуть зафіксовані нові випадки зараження (напр., заборона на пересування за межі певної території). Станом на ранок 16.03 за офіційними даними коронавірус діагностовано у трьох громадян.
Робота під час карантину: рекомендації бізнесу та роботодавцям.
Введений на три тижні карантин суттєво вплине на діяльність більшості суб’єктів господарювання. Тож запитань виникає чимало.
Чи треба оголошувати карантин на робочих місцях? Що радить при цьому Держпраця? Як бути, якщо у працівника дитина не відвідує заклади освіти через карантин? Читайте у роз’ясненні Держпраці та аналітиці Дебет-Кредит.
Про те, як працювати (чи не працювати) під час карантину та як це оформити – дивіться відео.
Чого очікувати бізнесу? Чи є введений карантин форс-мажором? Розповіла юрист редакції Дебет-Кредит у своїй статті.
Також свої рекомендації роботодавцям навели у Мінекономіки, а ДПС звернулася з проханням зменшити надходження паперових документів та користуватись Електронним кабінетом.
Своєю чергою, МОЗ вже розробило законопроект щодо ефективної боротьби з коронавірусом. Ним передбачено:
можливість працівникам виконувати роботу з дому;
заборону на проведення перевірок контролюючими органами;
чіткий алгоритм примусової ізоляції та самоізоляції, а також відповідальності за недотримання карантину.
Як працюватимуть банки під час карантину та які ризики для економіки?
У Нацбанку повідомили, що на час карантину банківська система працюватиме у звичайному режимі. Та НБУ обіцяє знезаражувати гривневі банкноти у сховищі. А також радить якомога рідше відвідувати відділення банків, використовувати безготівкові розрахунки та періодично дезінфікувати платіжні картки і мобільні пристрої.
Водночас пандемія коронавірусу уже спровокувало зростання курсу долара. Ситуацію на українському валютному та грошово-кредитному ринку прокоментували в НБУ. З їхніх слів:
поточна ситуація склалася під впливом насамперед психологічного чинника;
наразі є достатньо резервів для згладжування коливань курсу гривні;
якихось обмежень на валютному ринку через пандемію поки що не планується вводити.
До уваги підприємців! ДПСУ оновила план-графік перевірок на 2020 рік.
13 березня ДПСУ оприлюднила оновлений Розділ ІІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фізичних осіб» (станом на березень 2020 року). Завантажити його можна на сайті ДПСУ.
За оновленими даними, у 2020 році планується перевірити 1644 ФОП. Це лише на дві особи більше, ніж в початковому плані-графіку.
З 12 березня діють нові реєстраційні документи для ЕЦП та для е-печатки ФОП від ІДД ДПС.
АЦСК ІДД ДПС повідомила, що з метою виконання Закону №128-IX та створення належних умов для функціонування реєстру програмних РРО з 12 березня будуть формуватися кваліфіковані сертифікати електронної печатки фізособи-підприємця для РРО, які почнуть діяти після набрання чинності Закону з 19 квітня 2020 року.
Також наказом ДПС від 11.03.2020 р. №58 затверджено:
Договір про надання електронних довірчих послуг та нові форми реєстраційних документів;
Реєстраційна картка для фізичної особи;
Реєстраційна картка для юридичної особи та додаток до неї;
Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа та додаток до неї.
Нові форми реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг необхідно використовувати з 12 березня 2020 року.
Верховний Суд не задовольнив касаційні скарги ДПС та Уряду щодо правомірності старого порядку блокування ПН. Зокрема, прийняття рішень комісіями регіонального рівня ДПС про відмову у реєстрації ПН та РК є протиправним.
Що ще нового у ДПС?
По-перше, податківці розповіли про особливості оподаткування плати за землю, в т. ч. для «єдинників». Інформаційний лист №6 на цю тему читайте тут;
По-друге, київська ДПС нагадала, як заповнювати платіжне доручення для сплати ЄСВ. Так, оскільки ЄСВ не належить до доходів бюджету, код бюджетної класифікації не вказується, а у полі «Отримувач» платіжного доручення зазначаються найменування органу ДПС та його код ЄДРПОУ;
По-третє, податківці зауважили, що електронні форми первинних документів, а також архів файлів звітності, поданої в електронному вигляді, повинні зберігатися на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу здійснити перевірку їх цілісності на цих носіях.
Резерв на оплату відпусток: як створити та використовувати?
Забезпечення створюються для відшкодування майбутніх витрат, у т. ч. на оплату відпусток працівникам. Сума забезпечення визначається щомісячно як добуток фактично нарахованої зарплати працівникам і відсотка, обчисленого як відношення річної планової суми на оплату відпусток до загального планового фонду оплати праці.
Джерело: Верховна Рада України